MANTA získala strategické investice, otevřela další pobočku, rozrůstá se a přesouvá k SaaS modelu

Rok 2022 byl pro MANTU úspěšný hned na několika frontách. Na jaře 2022 získala Manta investici 35 milionů dolarů, navázala strategická partnerství s firmami Alteryx, BigID či IBM, otevřela další pobočku, nabírá nejen nové softwarové experty a přechází na cloudové SaaS řešení.

V květnu Manta úspěšně završila investiční kolo Série B, které vedla investiční společnost Forestay Capital a podíleli se na něm i stávající investoři Bessemer Venture Partners, SAP.io, Senovo, Credo Ventures. Nově se do Série B zapojil například zakladatel společnosti AVAST Eduard Kučera či Evropská banka pro obnovu a rozvoj. Manta tak získala kapitálovou investici ve výši 35 milionů amerických dolarů (přes 800 milionů českých korun). Silné partnerství s Alteryx, Inc.

V zimě roku 2022 získala Manta strategickou investici od společnosti Alteryx, Inc. Alteryx, v Česku známý především díky akvizici společnosti Semanta v roce 2017, je jedním z lídrů v oblasti řešení datové analytiky s důrazem na byznys uživatele, je partnerem největších globálních podniků na světě a Manta tak získává klíčového partnera pro svůj další rozvoj. “Data Lineage se stává základním kamenem moderní strategie správy dat a je jádrem pokročilých konceptů, jako je data fabric, což umožňuje podnikům plně aktivovat data a zvýšit interní produktivitu. Jsme hrdí na to, že můžeme být partnerem společnosti Alteryx, abychom ještě více posunuli naše inovace a podpořili naši rostoucí zákaznickou základnu na jejich cestě za daty,” říká Tomáš Krátký, CEO a zakladatel společnosti Manta.

V květnu 2022 uzavřela Manta také dlouhodobé strategické partnerství s globálním technologickým gigantem, společností IBM, a stala se součástí jejich klíčového řešení pro data fabric, IBM Cloud Pak for Data. Jen o několik týdnů později pak Manta oznámila i partnerství s lídrem v oblasti data privacy, společností BigID, čímž Manta jen utvrdila svoje unikátní postavení na trhu zpracování dat.

Nové pobočky a noví lidé

Operativní přístup ke klientům v jednotlivých zemích je pro Mantu zásadní a nové pobočky jsou praktickým i strategickým krokem. Mimo zavedené kanceláře v Praze, New Yorku, Dublinu, Lisabonu a floridské Tampě otevřela Manta svoji pobočku v Londýně. Další výraznou změnou je globální marketingová strategie Manty, kterou má nově na starosti Nancy Louisnord, zodpovědná za kompletní marketingové programy a strategii produktového marketingu.

Kompatibilita Manty se všemi systémy

Loňský i letošní rok je pro Mantu důležitý i z hlediska technického řešení. Cílem Manty je být kompatibilní se všemi systémy, které její klienti využívají, aby při implementaci Manty nenastaly žádné komplikace a produkt běžel od prvního okamžiku. „Jsme schopni se napojit na všechny systémy našich klientů a začít odvádět svou práci bez zbytečných složitostí. To je ideální stav, do kterého se nám v rámci vývoje Manty podařilo dostat,“ říká Lukáš Herman, šéf vývoje.

Vize Manty na rok 2023 a přesun k SaaS modelu

Manta je řešením s rozsáhlou hybridní konektivitou napříč on-premise icloud technologiemi, klienty bylo ale dlouhodobě vyžadováno nasazení v rámci jejich prostředí. To se ale postupně mění s požadavkem klientů využívat další SaaS nástroje nebo obecně přesouvat část dat do cloudu. Toto je pro Mantu příležitost, jak se posunout více směrem k SaaS modelu. „Díky SaaS modelu získáme přístup k detailní produktové analytice, výrazně zjednodušíme nasazení, aktualizace, opravy chyb a celkovou podporu produktu. V současné době připravujeme verzi, která nabídne funkční produkční prostředí, do něhož budeme moct migrovat naše stávající klienty,“ doplňuje budoucnost Manty Tomáš Krátký.