Společnost Microsoft představila v Amsterdamu na akci Microsoft Business Forward vylepšené aplikace pro segment podniků ve třech klíčových oblastech – pro podnikové procesy, implementování inteligentních prvků napříč portfoliem firem a nové možnosti aplikační platformy, která urychlí transformaci podnikových obchodních modelů.
Společnost Microsoft během akce Microsoft Business Forward prezentovala několik novinek v oblasti podnikových aplikací. Firmy, které budou chtít růst i nadále, budou totiž muset začít uvažovat o procesech v rámci svého podnikání jinak než doposud. Jejich úspěch bude stát na využívání dat potřebných k pochopení toho, jak co nejlépe komunikovat se zákazníky, optimalizovat produkty a provoz, umožnit zaměstnancům s pomocí vhodných nástrojů dosahovat lepších výsledků a tím celkově transformovat svůj byznys.
„Pokaždé, když se ptám lídrů firem, proč si zvolili naše podnikové aplikace, dostanu stejnou odpověď. Všichni chtějí svou firmu digitálně transformovat, ale otázka zní, jak a odkud začít? V tom jim dokážeme pomoct. Microsoft jako jediná firma poskytuje moderní, unifikované a inteligentní platformy, postavené na sdílených datech a globálně škálovatelném cloudu provázaném s Office 365 a nejrozsáhlejší profesionální sítí LinkedIn. Firmy jsou si vědomy, že jim dokážeme pomoct,“ uvedl James Phillips, Corporate Vice President Microsoft.
Nový rámec pro zvýšení výkonu firmy
Díky připojeným zařízením a IoT mohou už dnes firmy sledovat využívání svých produktů a služeb v mnohem širším kontextu než kdykoli předtím. Data jim pomáhají při vývoji nových produktů a zaměstnancům při rozhodování opírajícím se o informace a podávání lepších výkonů. Tento koloběh informací nazýváme digitální zpětnovazební smyčkou. Společnost Microsoft proto v rámci Dynamics 365 neustále přichází s novými funkcemi a prvky pro zákazníky a partnery všech velikostí právě tak jako pro různé obchodní modely.
Firemní zákazníci budou mít brzy k dispozici nástroj Microsoft Dynamics 365 for Marketing, novou aplikaci sloužící k automatizaci marketingových aktivit společností, které potřebují více než jen základní e-mailový marketing ke zvyšování konverzí. Dostupnost této aplikace na českém a slovenském trhu bude upřesněná v průběhu tohoto roku.
Pro zjednodušení nabídky Dynamics 365 a ulehčení výběru Microsoft představil i nové SKU pro aplikaci Microsoft Dynamics 365 for Sales Professional, která zefektivňuje a automatizuje prodejní procesy ve firmách s týmy každé velikosti.
Značné investice Microsoftu do výzkumu AI řešení se promítají i do nových inteligentních prvků Dynamics 365, kupříkladu v Dynamics 365 for Sales, který se rozšířil o následující funkce:
· Relationship assistant – umožňuje prodejcům nastavovat upozornění a připomínky, aby mohli udržovat a rozvíjet vztah se zákazníkem.
· Auto Capture with Outlook – šetří prodejcům čas analyzováním e-mailů, vyhledáváním relevantních zpráv a jejich sledováním přímo v Dynamics 365 for Sales pouhým jedním kliknutím.
· Email engagement – zpracovává data na základě e-mailů od zákazníků tak, aby se prodejce mohl přednostně věnovat zákazníkům s největším obchodním potenciálem.
Microsoft rovněž uvádí novou sérii aplikací pod názvem Power BI Insights, jež umí poskytovat out-of-the-box analýzy šité na míru specifickým obchodním scénářům – ať už se jedná o marketing, obchod, služby, provoz, finance anebo HR. Zákazníci navíc mohou do analýz zahrnout i data od třetích stran, aby zvýšili relevantnost a přesnost analýzy. Aplikace Power BI Insights je možno individuálně nastavovat v prostředí Power BI a dále přizpůsobovat s využítím výkonných datových služeb Azure.
Power BI for Sales Insights a Power BI for Service Insights budou dostupné ve verzi preview už během jara 2018. Power BI for Sales Insights bude zahrnovat i funkce Dynamics 365 for Sales, což zákazníkům umožní využít výhod:
· Relationship analytics – nabízí analýzu zdraví obchodních vztahů vypočítanou na základě dat získaných z transakcí, tónu konverzace se zákazníkem, e-mailů a obsahu konverzací či jejich frekvence a úrovně interakcí získaných prostřednictvím Dynamics 365, e-mailu a sociálních sítí.
· Predictive lead scoring – umožní předpovídat budoucí vývoj, což napomáhá upřednostnění kvalitních příležitostí.
Dynamics 365 Business Central je jednotné end-to-end řešení pro řízení financí, provozu, obchodu a služeb zákazníků. Ti současně dostávají příležitost snadno upgradovať účetní software a ERP systémy. Systém je plně integrovaný s dalšími cloudovými službami Microsoftu, jako je Office 365, a může být upraven nebo rozšířen dle potřeb jednotlivých oborů podnikání např. o PowerApps, Microsoft Flow nebo Power BI. Systém rovněž poskytuje díky nejnovějším inteligentním technologiím Microsoft kompletní přehled o podnikání a je flexibilní a snadno přizpůsobitelný, tak aby vyhověl měnícím se potřebám byznysu.
Možnosti nové aplikační platformy
Každou aplikaci je potřeba vyvíjet tak, aby odpovídala měnícím se potřebám firmy. Microsoft proto přichází s Business Application Platform, která slouží k rozšiřování, přizpůsobování a vývoji nových aplikací, přidružených či nástavbových k Dynamics 365 apps s PowerApps a Power BI.
Významnou aktualizaci dostane také Common Data Service, který je základem PowerApps a je jednotným datovým základem aplikací Dynamics 365. Nově přináší rozšířené možnosti vytváření sofistikovaných řešení pro byznys.Kombinace těchto nových prvků s vysoce produktivní aplikací PowerApps otevírá zákazníkům nový potenciál pro přizpůsobování již existujících aplikací napříč Dynamics 365 a Office 365 či možnost rychlého vytvoření nových.
Novinky se týkají i samotného Power BI v podobě Common Data Service for Analytics, který zjednodušuje a integraci a analýzu dat napříč firemními aplikacemi a službami. Zákazníci tak budou moci integrovat data z různých zdrojů a poskytnou uživatelům přistup k firemní analytice v rozsahu všech relevantních dat.