Společnost Oracle letos rozšíří autonomní funkce databázové služby Oracle Autonomous Database do celého portfolia svých služeb PaaS, tj. v rámci platformy Oracle Cloud Platform. Automatizace umožní zákazníkům efektivněji vyvíjet i nasazovat nové služby, sníží náklady na řízení celého prostředí a omezí rizika lidských chyb. Hlavní technologií, která stojí za novými funkcemi v rámci Oracle PaaS, je strojové učení.
Platforma Oracle Cloud Platform díky novým funkcím zákazníkům usnadní:
- Vývoj aplikací. Automatizováno bude hledání artefaktů (částí kódu, které přímo vytvořili programátoři, nikoliv generovaného překladači apod.), řízení závislostí a aktualizace závisející na politikách. Díky tomu vzroste kvalita kódu i produktivita vývojářů. Automaticky budou identifikovány a opravovány bezpečností problémy v rámci celého procesu CI/CD (průběžná integrace/průběžné nasazování). Automatické generování kódu pomocí jediného tlačítka umožní rychlý vývoj aplikací i lidem, kteří nejsou profesionálními programátory.
- Využití chatbotů. Samoučící se chatboty dokáží sledovat preference a vzorce interakcí, což umožní automatizovat často prováděné akce koncových uživatelů a ušetří jim čas na produktivnější činnosti. Tyto chatboty nevyžadují řízení, z konverzací uživatelů se učí samy, jsou schopny plynulé komunikace a rozpoznávají kontext. Volaná rozhraní (API) se automaticky a v reálném čase ukládají do vyrovnávací paměti (cache) nejbližšího datového centra, což umožňuje velmi rychlou odezvu (nízkou latenci) na základě zjištění polohy koncového uživatele.
- Integraci aplikací a dat. Oracle Cloud Platform umožní automatizovanou integraci obchodních procesů napříč různými aplikacemi v režimu SaaS i on-premise. Automatizovány budou rovněž toky dat a jejich příprava pro další efektivní využívání (streamování, dávkové zpracování apod.).
- Analytiku. Platforma Oracle zajistí automatické vyhledávání, rozpoznávání a přípravu dat. Klíčová zjištění budou automaticky vizualizována a uvedena do kontextu, uživatelé získají přehled prakticky v reálném čase.
- Zabezpečení a správu. Analýza chování uživatelů a entit umožní automaticky izolovat podezřelé uživatele nebo jiné škodlivé chování. Preventivní kontroly zabrání úniku dat, ať už jde o úložiště strukturovaných nebo nestrukturovaných dat. Jednotný repozitář dat zahrnující logy (protokoly), údaje o výkonu, údaje o chování/zkušenosti uživatelů i konfiguracích díky využití strojového učení odstraní nutnost ručně nastavovat a řídit výkon stejně jako kvůli bezpečnosti ručně monitorovat různá metadata.
Společnost Oracle rovněž představila nástroj Oracle Digital Assistant, který integruje služby Oracle SaaS a PaaS. Poskytuje uživatelům centrální propojení mezi řadou aplikací a platforem včetně CRM, ERP, HCM a business intelligence. Pomocí umělé inteligence provádí Oracle Digital Assistant korelaci dat a automatizuje chování uživatelů. K funkcím nástroje mj. patří:
- integrace s aplikacemi typu hlasových asistentů: Amazon Echo (Alexa), Apple Siri, Google Home and Speech, Harman Kardon (Cortana) a Microsoft Cortana,
- hluboké neuronové sítě/algoritmy strojového učení zpracovávají vstupy z hlasem ovládaným zařízení a provádějí akce na základě porozumění požadavkům uživatelů,
- požadavky uživatelů se přesměrovávají na softwarového robota, který disponuje potřebnými znalostmi.
Oracle Digital Assistant postupně chápe chování uživatelů, jejich kontext i preference. Díky tomu, že se sám učí, dokáže uživatelům doporučovat akce a provádí automatizaci nad veškerými daty, s nimiž daný uživatel pracuje.