Řešení IoT od IFS pomohlo společnosti Anticimex během jednoho roku zdvojnásobit prodeje

Bezmála 10 000 automatizovaných pracovních objednávek aktivovaných daty IoT optimalizují dodávku služeb společnosti Anticimex. Po jednom roce používání nástroje IFS IoT Business Connector™ v ostrém provozu se společnosti Anticimex podařilo významně zvýšit spokojenost zákazníků i efektivitu interních procesů a navíc zvednout prodeje o 100 procent.

Anticimex je předním specialistou v oblasti preventivní ochrany proti škůdcům a souvisejících služeb s provozovnami v 17 zemích světa a přibližně 5 500 zaměstnanci. Těší se silnému organickému růstu a může se pochlubit více než 80 akvizicemi – oba tyto faktory vedly ke zvýšení příjmů za poslední tři roky o více než 60 procent. Z 5 500 zaměstnanců je přes 3 000 techniků pracujících v terénu na pracovištích zákazníků. Technici ze společnosti Anticimex využívají příruční mobilní zařízení, která jim umožňují odesílat zprávy přímo z terénu, aniž by se museli vracet zpět do kanceláře. V zájmu podpory dalšího rozvoje této vysoce mobilní organizace služeb společnost Anticimex využívá ERP systém IFS Applications ke správě důležitých obchodních procesů na celém světě.

Řešení IoT se stará o spokojenost zákazníků a růst podnikání

Aby společnost Anticimex mohla pokračovat ve svém úspěšném růstu, vyrábí technologicky vyspělé digitální pasti, senzory a kamery Anticimex SMART plně podporující IoT. To znamená, že technici již nemusí rutinně kontrolovat pasti v terénu, aby zjistili, zda byly aktivovány. Díky 75 000 připojených zařízení na celém světě a datům IoT plně integrovaným do IFS Applications se společnosti Anticimex podařilo zúročit exponenciální nárůst efektivity a současně dopřát pracovníkům zcela nový způsob analýzy dat.

 

Toto jsou výhody zaznamenané během jediného roku provozu:

  • Nárůst nových prodejů o 100 procent. Detailní data IoT umožnila prodejcům a servisním technikům lépe spolupracovat a vzájemně se novými způsoby podporovat. Automaticky shromážděná data IoT společně s daty získanými servisními techniky se využívají při prodejích, což vedlo k obrovskému nárůstu prodeje.
  • Výrazně vyšší spokojenost zákazníků. Hlavní měřítko spokojenosti zákazníků, Net Promotor Score (NPS), dosáhlo výjimečně vysoké úrovně 61 bodů. Anticimex přisuzuje lepší úroveň služeb schopnosti rychleji pomáhat zákazníkům a neustálému přehledu o stavu baterií v pastech. Konektivita mezi zařízeními servisním agentům dovoluje automaticky informovat techniky o tom, že bateriím dochází energie a je třeba je dobít. Analyzováním modelů o tom, kdy a jak často konkrétním pastem dochází energie, se společnosti Anticimex podařilo určit, které baterie by měly být místo dobíjení rovnou vyměněny. Díky tomu šetří peníze a nabízí zákazníkům lepší služby, protože pasti mezi jednotlivými nabitími vydrží déle.
  • Vyšší efektivita v podobě téměř 10 000 automatizovaných pracovních objednávek vytvořených v IFS Applications na základě dat IoT během prvního roku. Každá pracovní objednávka vysílá servisní pracovníky k nabití baterií nebo vyprázdnění připojených pastí. Pracovní objednávka rovněž informuje servisní pracovníky o optimální trase, přičemž bere v úvahu zásahy na různých místech. Tím odpadá zbytečné cestování a klesá také negativní dopad společnosti Anticimex na životní prostředí. S dalšími 50 000 automatickými e-mailovými upozorněními z aktivovaných pastí společnost významně snížila čas potřebný ke kontrole stavu pastí a též výrazně zkrátila čas potřebný k reakci na žádosti zákazníků o služby.

 

Finsko je první zemí, kde společnost Anticimex integrovala data IoT z pastí do svého ERP systému IFS Applications. Tato data se do systému přenášejí pomocí nástroje IFS IoT Business Connector, který je zpřístupňuje také na platformě Microsoft Azure a umožňuje podrobnější analyzování velkých objemů dat.

„Po roce provozu s podporou nástroje IFS IoT Business Connector integrujícím data IoT do IFS Applications máme mnohem spokojenější stávající zákazníky, vysoce efektivní organizaci služeb a noví zákazníci se jen hrnou.

Zásluhou přenosu dat IoT ze senzorů z tisíců chytrých pastí přes nástroj IFS IoT Business Connector do našeho podnikového softwaru IFS Applications můžeme reagovat mnohem rychleji na potřebu servisu, a dokonce proaktivně pracovat na prevenci problémů ještě předtím, než vyvstanou. Také využíváme data IoT jako základ pro optimalizaci tras servisních techniků v rámci IFS Applications. Ve využívání IoT vidíme jasné výhody. Můžeme nabízet inteligentnější řešení na kontrolu škůdců, poskytovat zákazníkům prémiové služby a současně ušetřit čas i peníze. Je to digitální transformace společnosti Anticimex v tom pravém smyslu slova,“ říká Jussi Ylinen, výkonný ředitel společnosti Anticimex Finland.