Bez nutnosti fyzické přítomnosti dodavatele, pouze prostřednictvím několika internetových a telefonických konzultací, se podařilo nasadit nový skladový systém Lokia WMS u slovenské společnosti Uderman, která provozuje síť internetových obchodů. Rychlé a jednoduché zavedení tohoto cloudového řešení přitom obsahovalo jak využití RF čteček, tak i napojení na další interní systémy a firemní e-shop prostřednictvím otevřeného rozhraní. Dodavatelem byla společnost CCV Informační systémy.
Praktickou demonstraci nasazení skladového software vzdálenou formou bez návštěvy pracovníků dodavatele ukázala brněnská společnost CCV Informační systémy u slovenské společnosti Uderman s provozem v Prešově. Motivem byla zejména vzdálenost obou firem, která dosahuje takřka 500 km.
„Použitý skladový systém Lokia je cloudové řešení realizované formou služby. Jeho úspěšné vzdálené nasazení tak představuje další krok k zjednodušení celého procesu implementace a užívání, a ukazuje cestu, kterou se může spolupráce mezi dodavatelem a zákazníkem v případě potřeby vydat,“ říká Tomáš Kormaňák, produktový manažer Lokia WMS ze společnosti CCV Informační systémy, a dodává: „Kromě úspory času a nákladů pro obě strany to znamená i odstranění případné bariéry, kterou může při rozhodování o spolupráci představovat vzájemná vzdálenost.“
Efektivní implementace přes internet
Samotná komunikace mezi CCV Informační systémy a Uderman probíhala prostřednictvím konferenčních hovorů, v rámci kterých byly zodpovězeny dotazy na užívání služby a nastaveny veškeré procesy. Jedinou fyzickou cestu mezi zákazníkem a dodavatelem pak představovala zásilka s RF čtečkou na ověření plné funkčnosti v dodávaném řešení.
V procesu implementace CCV Informační systémy nejprve společně se zákazníkem definovala způsob značení regálů, sloupců i buněk, a poté je zakreslila do skladového systému. Následovalo předání podkladů a pokynů, na základě kterých pracovníci firmy Uderman fyzicky provedli adresaci skladových míst a označili regály štítky s čárovými kódy.
Software Lokia WMS bylo následně zákazníkem propojen on-line v reálném čase přes otevřené rozhraní s technologií REST API s dalšími interními systémy pro účetnictví a e-shopem. Samozřejmostí bylo i kompletní školení přes internetové sdílení obrazovek, které rozsahem odpovídalo běžnému nasazení u zákazníka.
Skladové řešení poskytuje informace o umístění veškerého zboží do úrovně skladové přihrádky a přehled o aktuální zásobě včetně rezervací zboží, nebo o disponibilní zásobě, což je možné využít pro zobrazení dostupného množství na e-shopu pracovních oděvů.
„Naším cílem bylo zejména získat lepší a vždy aktuální přehled o stavu skladu, odstranit zdlouhavé ruční zadávání dat z papírových dokumentů a zamezit záměnám zboží,“ komentuje Jakub Uderman z firmy Uderman, a zmiňuje i další benefity, kterých se povedlo díky implementaci skladového řešení dosáhnout: „Minulostí je nutnost přítomnosti fakturantky u příjmu a výdeje zboží a složitost těchto procesů.“
Do budoucna je pak plánováno další rozšíření integrace prodejních objednávek z provozovaných e-shopů, které ve skladovém systému plní úkoly pro řízené vyskladnění.
WMS Lokia pro přehledné řízení skladových pohybů
Skladové řešení řídí, eviduje a vyhodnocuje skladové pohyby a omezuje chybovost logistiky. Je také účinným nástrojem pro lepší řízení pracovníků skladu se srozumitelným zobrazením zásob na grafické mapě skladu. Skladový software Lokia WMS je poskytován formou služby (Software as a Service) s využitím technologií Microsoft a cloudové platformy Microsoft Azure.