ABRA Software uvedla nový volitelný doplněk ke svým informačním systémům, který se specializuje na efektivní řízení zásob, plánování prodejů a promo aktivit.
Skladová optimalizace je určena pro obchodní firmy s vlastními sklady a pro výrobní firmy se zásobami materiálu nebo hotových výrobků.
Doplněk je zaměřen na naplňování cílů dostupnosti skladových položek podle stanovené obchodní strategie. Manažer prodeje může volit úroveň dostupnosti zboží se zohledněním faktorů počtu obsloužených zákazníků vůči zvyšování objemu vázaných finančních prostředků na skladových rezervách. Může tak snadno kalkulovat s predikcí obratu a zisku.
Doplněk pracuje tak, že po propojení s ERP ABRA provede tzv. Paretovu (nebo také ABC) analýzu, na základě které určí, které zboží ze skladových zásob dlouhodobě nese v prodeji největší obraty nebo zisky a je tak pro firmu nejdůležitější. Skladové karty v ABŘE rozdělí do kategorií podle obchodní úspěšnosti a k nim doplní informaci, při jaké hladině skladových zásob je optimální zboží doobjednat a v jakém množství. Zohledněna je přitom dodací doba dodavatele, jeho termínová spolehlivost a perioda, ve které nákupní oddělení obvykle nakupuje. ABRA automaticky zaokrouhluje doporučené množství objednávaného zboží podle minimální povolené objednávky dodavatele.
Systém zohledňuje sezónní prodejní výkyvy i prodejní promo akce a návratnost jejich financování. S jeho pomocí lze velmi snadno predikovat úspěšnost opakovaných marketingových kampaní.